Våra tjänster

Postboxar och digitalisering av post.

Postboxar

Lediga postboxar finns att hyra omgående. Vanlig postbox eller en så kallad digital postbox för dig som bara vill ha posten skannad eller eftersänd. Du får tillgång till postboxen omgående efter registrering.

Läs mer

Oberoende

Hantera din post enkelt och snabbt var du än befinner dig och har internet

Digital post

Skanning av post

Perfekt lösning om du vill ha daglig tillgång till din post var du än befinner dig. Du kan själv bläddra och läsa dygnet runt från jordens alla hörn. Nästan. Internet är enda kravet.

Läs mer

Eftersändning

Du bestämmer och vi skickar din post vidare. Till nästan alla världens hörn.

Digital postbox

För dig som vill ha din post levererad digitalt

1. Bokning

Välj hur ofta posten ska skannas, vid enstaka eller upprepade tillfällen kan du själv välja.

2. Skanning

Efter att din post har skannats så får du mail om detta. Du kan välja att få dokumenten bifogade direkt i meddelandet eller att de endast ska lagras hos oss. Företag kan välja att få leverantörsfakturorna skickade direkt till sitt redovisningssystem.

3. Lagring

Dina dokument kan lagras hos oss och finns då tillgängliga på din kundsida. Där kan du enkelt bläddra och ladda ned önskade dokument. Du kan också söka fram dokument, exempelvis på avsändarens namn, fakturanummer eller dylikt.

Postbox

Välj vanlig eller digital postbox

Postbox i Stockholm

Våra traditionella postboxar finns vid vårt kontor på Folkungagatan, Södermalm i Stockholm. Som kund har du tillgång till din box vardagar 08.00-21.00 samt lördag 08.00-18.00.

Digital postbox

Om du endast vill ha din post levererad digitalt så är en digital postbox ett bra alternativ. Vi sorterar och lagrar din post säkert och du väljer när och hur ofta du vill att vi ska skanna och arkivera posten.

Beställ Postbox
Postbox Stockholm

Frågor och svar

Vanliga frågor

Hur snabbt får man tillgång till adressen?

Du tilldelas en adress direkt efter registreringen som tar ca 2-3 minuter. Adressen kan börja brukas omgående.

Kan man teckna en postbox på plats?

Vi kan hjälpa dig med registreringen på plats. Ring oss innan på 08-462 00 54 så berättar vi mer.

Vad kostar det att få posten skannad?

Priset för skanning är 3 kr / sida samt 15 kr per påbörjad session. Tidningar, kataloger och liknande skannas inte och vi bedömer efter bästa förmåga om något kan ses som oönskad så som reklam att exkludera detta från skanningen. Max storlek är standard A4 (297x210mm).

Vad kostar det att få posten eftersänd?

Hanteringskostnad vid eftersändning är 19 Kr samt porto enligt Postnords portotabell. Vi skickar ej paket / skrymmande försändelser samt post som överstiger 2 kg.

Hur länge lagras posten?

Vi har ingen begränsning vad gäller lagringstid under gällande kontrakt, dock kan man ej lagra fler än 100 st brev eller papper under längre tid. Vid nyttjande av skanningstjänsten rekommenderar vi att man också vid tillfällen bokar en eftersändning då vi skickar dokumenten i original eller begär att dokumenten ska förstöras.
Något som är viktigt att tänka på för företag och föreningar är att bokföringsunderlag exempelvis fakturor måste sparas under minst 3 år i original, det räcker alltså inte med en kopia. Kopian sparas sedan i 7 år som kortast.

Hur lagras skannad post?

Vi lagrar utan extra kostnad obegränsad mängd dokument på våra servrar. Under kundsidan väljer man enkelt ifall man vill att posten ska lagras eller om vi endast ska skicka dokumenten per e-post. Självklart går det att få posten både lagrad samt skickad till en specifik e-postadress.

Erbjuder ni volymrabatter?

För företag och föreningar med specifika behov, exempelvis separation av olika divisioner inom organisationen samt hög frekvens av försändelser kan vi erbjuda skräddarsydda lösningar. Kontakta oss för en offert.

Kan man dela en postbox?

Vi tillåter en (1) hyrestagare per postbox. För företag och föreningar med speciella behov kan vi erbjuda skräddarsydda lösningar, kontakta oss så hjälper vi er.

Hur gör man en adressändring?

Enklaste sättet är att gå in på Svensk Adressändrings hemsida och följa registreringen.

Kan man folkbokföra sig på er adress?

Det är ej tillåtet eller möjligt att folkbokföra sig på en postbox. Däremot går det bra att ange en boxadress hos oss som en så kallad särskild postadress, detta kan man göra direkt hos Skatteverket.



Hyr Postbox

Välj den hyresperiod som passar dig bäst

  • 3 månader
  • 575 SEK* / 3 månader
  • Postboxadress, Folkungagatan
  • Skanning av post **
  • Obegränsad lagring av digital post
  • Eftersändning av post **
  • Beställ nu
  • 12 månader
  • Rekommenderas
  • 1,750 SEK* / 12 månader
  • Postboxadress, Folkungagatan
  • Skanning av post **
  • Obegränsad lagring av digital post
  • Eftersändning av post **
  • Beställ nu
  • 6 månader
  • 975 SEK* / 6 månader
  • Postboxadress, Folkungagatan
  • Skanning av post **
  • Obegränsad lagring av digital post
  • Eftersändning av post **
  • Beställ nu

Samtliga priser ovan är angivna inkl. 25% moms.

* Avgift för nyckel och passagebricka är 250 SEK (ej digital postbox)

** Se pris för tjänst.

Kontakta oss

Vi hjälper dig om du har några frågor eller specifika önskemål.

Besöksadress

Stockholms Brevboxar
Folkungagatan 132c
116 30 Stockholm
Telefon: 08-462 00 54 (09.00-19.00)

Postadress

Stockholms Brevboxar
116 74 Stockholm

Kontorets besökstider

Måndag - fredag, Ring!

Hämtningstider

Måndag - fredag: 08.00-21.00
Lördag: 08.00-18.00